12 Ocak 2013 Cumartesi

ARENACHESS PROGRAMINDA KONUM KURMA


ARENA PROGRAMINDA KONUM KURMAK ÇOK KOLAY 
KONUM KURMAK İÇİN
  1. MENÜDEN KONUM > YENİ KONUM KURGULA YOLUNU TAKİP EDEBİLİRSİNİZ
  2. YADA RESİMDE GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ KURGULA DÜĞMESİNE BASABİLİRSİNİZ


KURGULAMA YAPARKEN 
FARENİN SAĞ TUŞU İLE BEYAZLARI EKLER SOL TUŞU İLE DE SİYAHLARI EKLERSİNİZ 
BİR TAŞIN ÜZERİNE 2 KEZ TIKLARSANIZ TAŞI KALDIRMIŞ OLIRSUNUZ
OYUN BAŞLADIKTAN SONRA İLK OYNAYACAK OLAN OYUNCU BEYAZDIR AMA İSTERSENİZ AYNI EKRANDAN SİYAH OYUNCUYU SEÇEBİLİRSİNİZ


9 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler İsmail Bey..Şöyle bir sorum olacaktı..Arena chess programında,Scid vs PC programında veya bir başka programda olabilir; Oyunun belli bir yerine kadar (örneğin ilk 6-7 hamle) hem beyaz hem siyah taşları biz oynasak sonrasında siyahı veya beyaz taşları programa devretsek yani oyunun kalan kısmını bilgisayara karşı oynasak..Birkaç gün önce buna benzer ios işletim siteminde smalfish adlı programda gördüm ve çok hoşuma gitti..(stockfishle bağlantılıydı sanırım)..Ama böyle bir programınakıllı telefon yerine bilgisayarımda olmasını tercih ederim..Şimdiden teşekkürler..
    not: Aslında sorularım çok daha fazla ama (çünkü sizin kadar donanımlı,bu kadar bilgili ve hem de bilgilerini paylaşmaktan kazçınmayan ve cevap vermekten üşenmeyen kişiler bulmak çok zor)..Artık onları daha sonra faceten veya msn den sorarım)

    YanıtlaSil
  2. tamer bey rica ederim bu iltifattan sonra size ömrümün sonuna kadar yarım etmeyi kabul ediyorum :)

    Aslında istediğiniz durum çok basit . Arena programında navigasyon tuşlarının en sağında "İŞLE" yazan bir tuş var.. bu tuşa bastığınızda oyunun herhangi bir yerinde istediğiniz kadar hamle girebilir ve aynı tuşa tekrar basarak kaldığınız yerden oyuna devam edebilirsiniz.
    herhalde bu işlev isteğinizi karşılar diye düşünüyorum. Bu arada satranç programları ile ilgili her sorunuzu sorabilirsiniz.
    bu siteyi yapma amacım zaten bu. maalesef türkçe kaynak bulmak gerçekten zor. Bu arada arena programının cevirisini de ben yapmıştım. Amacım türk satranççısına destek olabilmek. Arena bütün ihtiyaçları karşılamasına rağmen bizim kullanıcımız hala ücretli programları kırarak kullanmaya çalışıyor. insanların bu hırsızlık inadını anlamayırum maalesef. neyse iyi akşamlar çok konuştum yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmail Bey son derece faydalı bilgilerden sonra bir türlü yanıt bulamadığım bir soru sormak istiyorum. Konum kurup ders yaparken şu paralı programlardan chessbase de olduğu gibi kareleri renkli olarak işaretlemek veya herhangi bir hattı ok ile göstermek istiyorum. bir türlü bulamadım arena 3.5 te. mehmet olgun

      Sil
    2. Maalesef arena bu isler için biraz. Ketum ok çizme ve kare isaretleme isleri için Scid vs pc programini tavsiye ediyorum o daha kullanışlı anlatımının yapmıştım inceleyebilirsiniz

      Sil
    3. yanlış hatırlamıyorsam ctrl tusuna basılıyken tası tutup gideceği yere götürürseniz ok çıkartıyordu ama kısıtlı yani sadece taşın gidebileceği yerlere ok çıkarabiliyorsunız dediğim gibi scid vs pc daha profesyonel bir program onu kullanmanızı öneririm ben de derslerimde onu kullanıyorum hemde evrensel bir program pgn dosyalarını en güzel okuyan programdır kendisi arena ise biraz problemlidir o konularda

      Sil
    4. buyrun mehmet bey burada anlatmıstım

      http://piyonsatranc.blogspot.com.tr/2013/11/scid-ile-satranc-dersi-anlatma-ve-ok.html

      Sil
    5. Maalesef arena bu isler için biraz. Ketum ok çizme ve kare isaretleme isleri için Scid vs pc programini tavsiye ediyorum o daha kullanışlı anlatımının yapmıştım inceleyebilirsiniz

      Sil
  3. bu arada işle tuşunu kaldırdıktan sonra "GÖSTERİ" yazan tuşa basarsanız iki tarafıda motor oynayarak oyunu sonlandırır.

    araya laf girince bunu söylemeyi unutmuşum :)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim:) Bilgiler süper...

    YanıtlaSil